Čo je copywriting a copywriter


Čo je to copywriting?
V skratke je copywriting písanie reklamných a marketingových textov. Copywriting je jeden zo základných elementov efektívneho marketingu. Je to akt propagácie produktu, biznisu, osoby či nápadu, ktorého cieľom je, aby čitateľ urobil určitú konkrétnu akciu, napríklad aby nakúpil v eshope, prihlásil sa do newsletteru a podobne.
Kde všade sa copywriting využíva?
S copywritingom sa môžete stretnúť v odlišných médiách. Online aj offline. Copywriteri vytvárajú texty na webstránkach, newslettroch, na reklamných brožúrach, katalógoch atď. Odlišní copywriteri sa špecializujú na odlišné typy copywritingu, nakoľko napríklad tvorba dobrého newsletteru firmy je odlišná než tvorba textu na bilboard.

linkbuilding 2

Kto sa venuje copywritingu?
Človek, ktorý vytvára takéto texty, je copywriter. Jeho cieľom je vytvárať obsah, ktorý predáva. Vo všeobecnosti sa ľudia najviac zameriavajú na správnu gramatickú a štylistickú stránku textu. Dobrý copywriting však nie je len o gramatike. Musí ovládať viacero zručností.
 Kto je copywriter a kedy si objednať jeho služby?
Copywriter musí byť kreatívny textár, skúsený predajca, a tak trochu aj psychológ. Potrebuje rozumieť nielen myšlienke či produktu, ktorý propaguje, ale hlavne sa musí dokázať vcítiť do role cieľovej skupiny, ku ktorej sa prihovára. Copywriter musí chápať, aké problémy rieši jeho čitateľ a má byť schopný ponúknuť mu riešenia spôsobom, kedy predá propagovaný produkt.

Ak už máte blog nejakú tú dobu je možné, že sa niekedy zaseknete a neviete akým novým témam sa venovať. Okrem toho, ak produkujete stále rovnaký typ obsahu, môže vás to brzdiť v potencionálnom raste vášho blogu. Mám pre vás 10 nápadov, ako obmeniť typ obsahu, ktorý zdieľate. Pomôžu vám aj v náraste návštevnosti a zlepšia SEO.

Ešte pred tým ako začneme, návrhy na obsah majú byť hlavne inšpiráciou, takže si vyberte čo najviac vyhovuje vám. Nemusíte skúšať každý z nich. Vyberte si 2 alebo 3, ktoré budete pravidelne využívať. To vám bude určite stačiť. 

PR

Rozdiel medzi copywritingom a content marketingom
Copywriting a content marketing (obsahový marketing) sa často dávajú do rovnakého vreca. Napriek tomu je medzi nimi rozdiel. Content marketing je vytváranie hodnotného bezplatného obsahu, ktorý pritiahne nových zákazníkov a premení ich na stálych zákazníkov. Sú to blogy, podcasty, automatické e-mailové odpovede.